Millennials odkladajú manželstvo, využívajú zdieľanú ekonomiku a spravujú svoje financie cez smartfón
Vyrastali v dobe začínajúceho boomu internetu a smartfónov, sú technologicky zdatní a sledujú svoje výdavky. Nepotrpia si na luxusné produkty, autá, ani na vlastníctvo ako také, no investujú viac do svojich zážitkov. Sú zástancami zdieľanej ekonomiky a na riešenie svojich bankových potrieb siahajú po smartfóne. Reč je o generácii millennials (ľudia narodení medzi rokom 1980 a 2000), ktorá je jednou z najväčších v histórii a mení doterajšie zaužívané trendy.
„Millennials vyrastali v časoch poklesu ekonomík a systémových zmien, ktoré sa podpísali na spomalení ich dospievania. Aj preto sa osamostatňujú neskôr, prípadne bývajú s rodičmi alebo s priateľmi a neponáhľajú sa ani so zakladaním si rodiny. Keďže vyrastali aj v dobe začínajúceho technologického rozvoja, sú práve technológie neoddeliteľnou súčasťou ich každodenného života“, uvádza Marek Šupa, CEO 365.
Zodpovední k peniazom
Millennials v Spojených štátoch zarábajú o 20 % menej, ako ich rodičia v čase, keď boli rovnako starí. So svojimi peniazmi narábajú zodpovedne, pozorne sledujú všetky výdavky a vyhýbajú sa drahým a veľkým nákupom. Aj napriek tomu, že radi chodia von a stravujú sa v reštauráciách, celkovo minú menej, ako predchádzajúce dve generácie. Vzhľadom na menšie finančné možnosti odkladajú záväzky ako je manželstvo či kúpu bývania.
Tretina millennials (31 %) vo Veľkej Británii žije v priemernom veku 27 rokov v jednej domácnosti so svojimi rodičmi. V porovnaní s ich predchodcami, generáciou X (ľudia narodení v rokoch 1966 a 1980), ide pritom o takmer dvojnásobok. Koncom 90. rokov totiž počet mladých bývajúcich pod jednou strechou spolu s rodičmi predstavoval len 18 %3. Takmer polovica (47 %) tých, čo sa narodili po r. 1990 pritom očakáva, že do vlastného sa nasťahuje po 40-tke, čo je výrazne pod úrovňou vlastníctva bývania predchádzajúcich dvoch generácií (71 %).
Aj v dôsledku odlišného postoja millennials k vlastníctvu ako takému využívajú vo veľkej miere služby zdieľanej ekonomiky. Cestujú Uberom, vyhľadávajú ubytovanie cez Airbnb a pod. Za posledný rok využila takéto služby polovica z nich (53 %), čo je približne trojnásobne viac, ako staršia generácia X (16,2 %).
Stále online
Pre 93 % je telefón rozhodujúcim zariadením prístupu na internet. So smartfónom v ruke strávia millennials v priemere 1 457 minút týždenne, čo je približne dvakrát viac, ako človek z generácie X (639 minút) a štyrikrát viac, ako ich rodičia z generácie baby boomers (308 minút). Pre takmer polovicu je telefón tiež rozhodujúci nástroj pri vybavovaní ich bankových potrieb.
„Oceňujú hlavne rýchlosť a pohodlie, ktoré im mobilné bankovníctvo prináša, ale aj jeho výhodnosť, pretože vedenie účtu majú v mobile first bankách spravidla zadarmo. Zároveň radi skúšajú nové funkcionality, ktoré znásobujú ich používateľský zážitok. Trendom sú napríklad inteligentné chatboty, vďaka ktorým získavajú odozvu v reálnom čase, a to 24/7“, vysvetľuje Marek Šupa.
Aj vďaka možnostiam mobilných aplikácií a apetítu millennials po technologických inováciách kontinuálne klesá počet ich návštev v kamenných pobočkách. Vo Veľkej Británii došlo za posledných 5 rokov k 32 % poklesu fyzických návštev bánk (zo 476 na 278 mil.)
Podobné články
Najlepšie seriály na Netflixe (50. týždeň)
Vyhrajte smart hodinky Xiaomi Watch S4
Ako vybaviť poštu pred Vianocami bez dlhého čakania?
Warner Bros. Discovery odmietlo Paramount a chce rokovať s Netflixom